GRİP HASTALIĞI VE KORUNMA YOLLARI

Grip solunum yolunda enfeksiyon oluşturan İnfluenza virusunun neden olduğu bir hastalıktır .

Burun boğaz ve akciğer hastalıktan etkilenebilir.

Grip daha çok sonbahar ve kış aylarında Kasım Mart döneminde görülür.

Grip öksürük konuşma aksırma sırasında oluşan damlacık yoluyla kişiden kişiye 1.5 metre mesafeden bile bulaşabilir.

Riskli hasta gruplarında ağır bir tablo oluşturabilir ve hastalıktan korunmak daha da önemli olacaktır.

Riskli hasta grupları; 65 yaş üzeri ve 5 yaş altı bireyler Hamile kadınlar  Astım , KOAH hastaları Kronik kalp damar hastalığı olanlar Diabet ve Kronik böbrek hastaları Kanser hastaları ile AIDS gibi bağışılık yetmezliği olanlar olarak tanımlanabilir.

Gripten korunma yolları ; Bağışıklık sistemini güçlü tutmak düzenli beslenme , vitamin destek için  meyve sebze tüketmek yetmediği durumlarda doktor tavsiyesi ile vitamin ve immun sistem destekleri almak , Grip hastası bireylerle yakın temastan kaçınmak ,sık sık el yıkamak  ,bolca su içmek ve bir de tabii ki grip aşısı olarak sıralanabilir.

Grip aşısı özellikle yukarıda saydığımız riskli gruplar için doktor kontrolü dahilinde önerilmektedir.

Grip aşısı 6 aydan büyük her bireye aksini gerektiren bir hastalığı olmadığı sürece uygulanabilir ve her sene tekrar edilir.

En uygun zaman Eylül ayının 2. yarısı Ekim ayı ve Kasım ayının ilk yarısıdır ancak ihtiyaç durumunda grip sezonunda herhangi bir dönemde de uygulanabilir .Aşı sonrasında koruyuculuğun 14 gün sonra başlayacağı da unutulmamalıdır.

Özellikle 2 yaşından küçük çocuklar ile kronik hastalığı bulan 65 yaş üstü bireyler ve hamile kadınlar grip şüphesinde mutlaka doktora başvurmalıdır.

Tedavide ise gerekli hallerde anti viral ialçlar , sıvı desteği vitamin minarel takviyesi ve semptomları geriletecek ilaç tedavisi uygulanmaktadır.

Dr.  Volkan KARALÖK
Kadıköy Belediyesi Dr. Rana BEŞE Polikliniği